keskiviikko 20. toukokuuta 2009

Niin niistä asiakkaista pääsee

Valitusta.

Kävin Hakaniemen hallin Punaisessa langassa etsimässä kiinnityssysteemia Noro-takkiin. Tervehdin myyjää, kun menin puotiin sisään, ja aloin tutkia uutuusnappeja. Myyjä tervehti takaisin. Hetken päästä olisin kysynyt apua, kun en itse löytänyt mitään sopivaa, mutta myyjä puhuikin kännykkäänsä, selvästi yksityispuhelua. Jatkoin nappien tutkimista. Kävin välillä aina kurkkaamassa, joko puhelu on loppunut, mutta se vain tuntui jatkuvan. Jatkoin ympäriinsä kävelyä. Jonkin ajan päästä kuulin, kun myyjä sanoi puhelimeen, että "nyt mulle tuli asiakas", ja riemastuin. Viimein myyjä tajuaa, että en minä huvikseni pyöri ympyrää. Vaan ei, myyjä menikin palvelemaan jotakuta miestä, joka oli ilmestynyt toiselle puolelle puotia. Minä en siis ilmeisestikään ollut asiakas, joten lähdin pois. Minun olisi varmaankin pitänyt seisahtua paikalleni eikä kuljeskella liikkeessä, jotta olisin ollut asiakas. Siinä puodissa minua ei enää nähdä.

Toinen pettymys. Cookie A:n sukkakirjan tilauksen peruutin lopulta, kun vieläkin Amazon ilmoittaa, etteivät ole kirjoja saaneet eivätkä siis tiedä, milloin voivat sen toimittaa. Muutkin tilatut kirjat ovat nyt siis kuukauden odottaneet postitusta, ja kärsivällisyys loppui just nyt. Ymmärrän toki, etteivät voi toimittaa tavaraa, jota ei heillä itselläänkään ole, mutta tilausta tehdessäni nettisivulla kyllä luki, että kirjoja on varastossa.

Hyvää asiakaspalvelua sen sijaan sain eilen Menitassa, mutta niinhän siellä aina saa. Ostinkin vähän jotain (800 g), mutta niistä toisella kertaa.

5 kommenttia:

Villa Lankala kirjoitti...

Mulla sama tilanne tuon CookieA:n kirjan kanssa:(

Outi kirjoitti...

Nappikaupan omistajalla lienee liikaa tuloja, kun ei jouda asiakkaita hoitamaan =)

Anitta kirjoitti...

Monenlaista palvelua olen minäkin saanut. Yhdessä "hienossa" tavaratalossa sanottiin, että "nämä kengät ovat liian kalliita teille". Kekseliäin "palvelija" oli kampaajalla. Kun asiakas soitti ja halusi varata ajan, niin "kampaaja" sanoi, että on täynnä. Kun taas omistaja soitti, niin kampaaja sanoi, ettei ole yhtään tilauksia sille aattopäivälle, että "kai voin pitää silloin vapaata". Harkitsin silloin hetken, että soitanko omistajalle hänen toiseen liikkeeseensä ja kerron asiasta.

makepeace75 kirjoitti...

Tilaa AdLibriksestä, nätisti tuli kotiin. :o)

Limeadine kirjoitti...

Vielä on paljon opittavaa suomalaisilla yrittäjillä palvelukulttuurissa. Ja jos ei ollut yrittäjä itse kyseessä, niin sitten on oppimista rekrytoinnissa ja henkilökunnan koulutuksessa. Puskaradio on vielä se tehokkain markkinointikeinokin, hyvässä ja pahassa! Itse olen myös kokenut välillä Punaisen langan palvelun hieman nihkeäksi.